Serviceanmälan

Vill du snabbt bara anmäla ett fel väljer du enklast Serviceanmälan utan inloggning. Om du däremot behöver veta något om tidigare serviceanmälningar du har gjort så ska du logga in på Mina sidor så får du tillgång till dem ett år bakåt i tiden.

Serviceanmälan utan att logga in
Vill du göra en serviceanmälan utan inloggning ska du först beskriva felet du vill anmäla och sedan ange dina kontaktuppgifter. Du måste fylla i alla fält som är märkta med * (stjärna).

Serviceanmälan på Mina sidor
På Mina sidor kan du göra serviceanmälan mer specifik med de olika val som finns för varje rum. Här loggar du in med dina användaruppgifter. Har du anmält en e-postadress kan du själv skapa ett nytt lösenord om du har glömt det gamla.

Prioriteringar
Alla felanmälningar som kommer in prioriteras efter vilken typ av fel det är. Akuta åtgärder är när det är fara för person eller överhängande risk för följdskador på fastigheten. Fel som åtgärdas samma dag kan vara driftfunktioner som slagits ut, till exempel en vattenläcka. Fel som inte är akuta prioriteras inom tre till sju dagar. Det kan vara en ugnslucka som krånglar, ett avlopp som ska rensas eller ett dörrhandtag som är trasigt. Enklare fel åtgärdas inom 15 dagar. Det kan vara en hatthylla som lossnat från väggen.

Husdjur
Var alltid tydlig vid en felanmälan så vi vet om det finns husdjur i lägenheten innan vi kommer.